Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.
Een bijzondere basis, in een wereld van verschil.

1-2C

Welkom op de pagina van groep 1/2C!

De klas
Wij zijn de Pompom klas. Kent u Pompom al? Hij is ons vriendje en woont bij ons in de klas. Samen met Zoem de bij. Soms moeten we Pompom en Zoem helpen, als zij iets niet weten. Maar Pompom en Zoem helpen ons ook. Ook spelen we soms met Pompom en Zoem.
 
Het dagritme
Als de klas inkomen gaan we netjes op onze stoel zitten. Maar op sommige dagen beginnen we de ochtend met de inloop. We zitten dan in groepjes en doen verschillende spellen. Pompom leert ons de dagen van de week, met de weekkalender. Ook zingen wij vaak een liedje zodat we de dagen van de week goed onthouden. Vaak springen we een gat in de lucht of doen we een dansje bij de dag van vandaag. Aan het begin van de ochtend en aan het begin van de middag bekijken we wat we die dag gaan doen. We bespreken ook wat voor weer het is.
 
Het planbord
Tijdens het spelen en werken maken we gebruik van het planbord. Hierop staan allerlei afbeeldingen van verschillende activiteiten die we kunnen kiezen. Ook hier zie je Pompom op de plaatjes verschijnen. De ene keer hangt de juf op wat we gaan doen en de andere keer mogen we zelf kiezen wat we gaan doen. Soms is een hoek vol en moet je iets anders kiezen.


 
Spelen en werken
In onze klas hebben we veel leuke hoeken waar we in mogen spelen. Ook zijn er kasten waar leuke spellen in staan. Soms doen we ook een spelletje met de juf. Daarvoor hebben wij nog een klassenvriend: Simon de aap. Als Simon het rode kaartje voor zich houdt mogen we de juf niet storen, maar als Simon het groene kaartje voor zich houdt dan mogen we weer vragen stellen aan de juf.
 
Thema’s
In de klas werken wij altijd over een bepaald thema. Dit kun je zien aan onze thematafel. Soms werken we de methode ‘Schatkist’ en anders hebben we een vrij thema, zoals Sinterklaas en Kerst. Vaak nemen de kinderen ook materialen mee voor de thematafel en de letterhoepel.
 
Sociale ontwikkeling
In onze klas zitten allemaal kanjertijgers. In de klas houden we ons aan de afspraken van de Kanjertraining. We luisteren naar verhalen over Max en we doen veel spellen.
Iedere week is er een zonnetje van de week. Hij of zij krijgt dan elke dag allerlei complimentjes te horen van zijn of haar klasgenoten. De complimenten schrijven we in het zelf geverfde zonnetje.